root / trunk / docs / opis_lidar.rst
History | View | Annotate | Download (2.18 KB)
1 |
Opis LIDAR |
---|---|
2 |
================ |
3 |
|
4 |
Lidar je naprava podobna radarju. Namesto radijskih valov uporablja |
5 |
svetlobo. Uporabimo ga lahko za zaznavanje delcev v zraku, pretežno |
6 |
različnih onesnaževalcev ali za merjenje vremenskih pojavov. Lidar |
7 |
skupaj s podpornimi elementi tvori lidarski sistem, ki se bo |
8 |
pretežno uporabljal v Luki Koper, d.d. Obstaja namreč želja, da se |
9 |
tam kvantitativno ovrednoti stopnjo onesnaževanja. |
10 |
|
11 |
Cilji |
12 |
----- |
13 |
|
14 |
|
15 |
- Zasnovati, programirati in izdelati vgradni modul za premikanje |
16 |
lidarja v dano prostorsko orientacijo. Poleg neposredne interakcije |
17 |
modula z uporabnikom prek vgrajene tipkovnice, naj obvezno |
18 |
obstajala možnost krmiljenja iz osebnega računalnika. |
19 |
- Razviti programsko opremo za interaktivni nadzor lidarskega |
20 |
sistema, za zajemanje, prikaz in shranjevanje podatkov (ter |
21 |
nadaljno analizo). Programska oprema naj vključuje podporo |
22 |
web-kameri, ki smo jo pritrdili na lidar ter algoritme za računalniški vid, |
23 |
ki bi pripomogli k avtomatizaciji postopka merjenja. |
24 |
|
25 |
Metode |
26 |
------ |
27 |
|
28 |
Uporaba standardnega zrcalnega teleskopa in polprevodniške |
29 |
fotodiode, ki skupaj sestavljata detektor. Prilagoditev |
30 |
komercialnega večnamenskega Nd:YAG sunkovnega laserja, da postane |
31 |
očem varen in uporaben kot izvor svetlobnih sunkov. Uporaba |
32 |
Microchip Inc. PIC mikrokrmilnika, programiranega v C. Izdelava |
33 |
modula za gibanje lidarja s pomočjo dveh, v podstavek teleskopa |
34 |
vgrajenih koračnih motorjev. Vgradnja Hitachi kompatibilnega |
35 |
prikazovalnika in enostavne tipkovnice v modul za gibanje lidarja. |
36 |
Za komunikacijske namene uporabljamo RS-232 protokol. Kalibracijske |
37 |
algoritme in algoritme za računalniški vid uporabljamo za |
38 |
natančno pozicioniranje. |
39 |
Uporabljajo se algoritmi: Harrisov detektor, opisniki lokalnih |
40 |
značilnih točk, iskanje korespondenc med slikami, Gaussovo |
41 |
ltriranje, izračun gradientov slik, indeksna tabela in algoritem |
42 |
RANSAC. |
43 |
Razvoj temelji na modernemu razvojnemu okolju C#, ki ga uporabimo |
44 |
za razvoj uporabniku prijaznega in interaktivnega grafičnega |
45 |
vmesnika. Za shranjevanje podatkov uporabimo bazo podatkov in za |
46 |
njihov prikaz nekaj na novo izdelanih grafičnih kontrol. |
47 |
|
48 |
Rezultati |
49 |
--------- |
50 |
|
51 |
Delujoč mobilni lidarski sistem z interaktivno računalniško |
52 |
podporo. |