Project

General

Profile

Statistics
| Revision:

root / trunk / docs / opis_lidar.rst

History | View | Annotate | Download (2.18 KB)

1
Opis LIDAR
2
================
3

    
4
Lidar je naprava podobna radarju. Namesto radijskih valov uporablja
5
svetlobo. Uporabimo ga lahko za zaznavanje delcev v zraku, pretežno
6
različnih onesnaževalcev ali za merjenje vremenskih pojavov. Lidar
7
skupaj s podpornimi elementi tvori lidarski sistem, ki se bo
8
pretežno uporabljal v Luki Koper, d.d. Obstaja namreč želja, da se
9
tam kvantitativno ovrednoti stopnjo onesnaževanja.
10

    
11
Cilji
12
-----
13

    
14

    
15
-  Zasnovati, programirati in izdelati vgradni modul za premikanje
16
   lidarja v dano prostorsko orientacijo. Poleg neposredne interakcije
17
   modula z uporabnikom prek vgrajene tipkovnice, naj obvezno
18
   obstajala možnost krmiljenja iz osebnega računalnika.
19
-  Razviti programsko opremo za interaktivni nadzor lidarskega
20
   sistema, za zajemanje, prikaz in shranjevanje podatkov (ter
21
   nadaljno analizo). Programska oprema naj vključuje podporo
22
   web-kameri, ki smo jo pritrdili na lidar ter algoritme za računalniški vid, 
23
   ki bi pripomogli k avtomatizaciji postopka merjenja.
24

    
25
Metode
26
------
27

    
28
Uporaba standardnega zrcalnega teleskopa in polprevodniške
29
fotodiode, ki skupaj sestavljata detektor. Prilagoditev
30
komercialnega večnamenskega Nd:YAG sunkovnega laserja, da postane
31
očem varen in uporaben kot izvor svetlobnih sunkov. Uporaba
32
Microchip Inc. PIC mikrokrmilnika, programiranega v C. Izdelava
33
modula za gibanje lidarja s pomočjo dveh, v podstavek teleskopa
34
vgrajenih koračnih motorjev. Vgradnja Hitachi kompatibilnega
35
prikazovalnika in enostavne tipkovnice v modul za gibanje lidarja.
36
Za komunikacijske namene uporabljamo RS-232 protokol. Kalibracijske
37
algoritme in algoritme za računalniški vid uporabljamo za
38
natančno pozicioniranje.
39
Uporabljajo se algoritmi: Harrisov detektor, opisniki lokalnih
40
značilnih točk, iskanje korespondenc med slikami, Gaussovo
41
ltriranje, izračun gradientov slik, indeksna tabela in algoritem
42
RANSAC.
43
Razvoj temelji na modernemu razvojnemu okolju C#, ki ga uporabimo
44
za razvoj uporabniku prijaznega in interaktivnega grafičnega
45
vmesnika. Za shranjevanje podatkov uporabimo bazo podatkov in za
46
njihov prikaz nekaj na novo izdelanih grafičnih kontrol.
47

    
48
Rezultati
49
---------
50

    
51
Delujoč mobilni lidarski sistem z interaktivno računalniško
52
podporo.