Učni cilji in kurikulum za 1. razred OŠ
User documentation
06/18/2009
1.razred¶
1. razred osnovne šole je posebno obdobje, kjer se otroci šele učijo razpoznavanja in pisanja črk. Otroci preidejo v novo okolje, kjer imajo omejeno gibanje. Ure igranja so bistveno skrčene in večji del časa porabijo za učenje.
Zato, da omilimo prehod iz okolja, kjer so otrokove ure pretežno posvečene igranju in socializaciji, predlagamo uvajanje uporabe računalnika v obliki igranja. Igre naj bodo integrirane v pouk drugih predmetov, v obliki modulov, kjer učenci poglobijo ali dopolnijo znanje iz določenega področja.
Uporabljanje računalnika je namenjeno izključno intuitivnemu spoznavanju uporabe tipkovnice in miške. Glede na možnosti, ki jih ponuja šola, lahko spoznajo tudi druge vhodne naprave (igralna palica, risalna tablica, sledilna plošča, mikrofon, spletna kamera).
V okviru modulov računalnika želimo stimulirati različne tipe inteligence (logično, verbalno, vidno/prostorsko, intrapersonalno, naravoslovno, glasbeno) ter koordinacijo med zaznavanjem očesa in gibanjem miškinega kazalca (kurzorja). Poskušamo učiti skozi igro.
Računalniški sistemi:
- vhodno-izhodne naprave (intuitivno)
- tipkovnica
- uporaba smernih tipk, pisanje črk, uporaba preslednice, uporaba vnosnega gumba za premik v novo vrstico, uporaba brisalke (praktičen prikaz in samostojno delo učencev)
- miška
- premikanje: levo-desno, gor-dol, drugo (praktičen prikaz in samostojno delo učencev)
- levi klik: izbiranje (praktičen prikaz in samostojno delo učencev)