Project

General

Profile

Učni cilji in kurikulum za 6. razred OŠ

User documentation
06/18/2009

Računalniški sistemi:

  • računalnik
  • razumevanje pomena pomnilnika in centralne procesne enote za delovanje računalnika, razlikovanje delovnega, bralnega pomnilnika in zunanje pomnilniške enote oz. trdega diska; v razred prinesemo računalnik (1 računalnik na 2-5 učencev), ki ga bomo razstavili na komponente (lahko v naprej) in ga nato spet sestavili skupaj (idealno bi bilo, če računalnik ne bi imeli že naloženega grafičnega operacijskega sistema, da bi učenci občutili razliko, nato bi lahko bodisi naložili operacijski sistem na računalnik ali tega pognali iz medija <– opozoriti jih je treba, da se v tem primeru noben izdelek ne da shraniti „na računalnik“), posebno poudarimo in osvežimo znanje o vhodnih in izhodnih napravah (pokažemo vodila in vrata)
  • zgradba in delovanje računalnika
  • vhodne enote
  • pomnilne enote
  • centralna procesna enota
  • aktivnosti CPE
  • izhodne enote
  • uporabljeni pojmi (ohišja, pomnilnik, shraniti, delovni pomnilnik, pomnilniške celice, zlog, pomnilnik z naključnim dostopom, RAM, bralni pomnilnik, ROM, naslovno vodilo, podatkovno vodilo, krmilno vodilo, enosmerno vodilo, dvosmerno vodilo, signal, procesor, centralna procesna enota, CPE, računske operacije, frekvenca, herc, naložiti, integrirano vezje, čip, mikroprocesor, operacijski sistem, vhodne enote, izhodne enote, matična plošča, zunanji pomnilnik, trdi disk, grafična kartica, zvočna kartica, mrežna kartica, zunanja pomnilna enota, pogon za zgoščenke)
  • večpredstavnost in hiperbesedilo
  • učenci prepoznajo in znajo uporabljati multimedijske naprave, ločijo nekatere formate zapisov multimedijskih datotek in poznajo nekaj programov za obdelavo multimedijskih vsebin (urejanje slik, zvoka, videa), poznajo pomen, prednosti in pomanjkljivosti kompresije podatkov, poznajo razliko med besedilom in hiperbesedilom, vedo, da lahko predvajajo tudi multimedijske vsebine, ki se ne nahajajo neposredno na računalniku (vsebine na zunanjih medijih in vsebine na Svetovnem spletu); učenec ustvari sliko, animacijo, video ali zvočni posnetek
  • multimedijske naprave
  • multimedijski formati datotek
  • slike (BMP, GIF, JPEG)
  • video
  • zvok
  • kompresija
  • multimedijski izdelki
  • besedilo in hiperbesedilo
  • igre
  • enciklopedije
  • uporabljeni pojmi (večpredstavnost, Svetovni splet, multimedija, digitalni zapis, digitalizacija, multimedijske naprave, multimedijski izdelki, interaktivno, simulacija, format, BMP, GIF, JPG, JPEG, grafična kartica, MP3, zvočna kartica, analogno-digitalni pretvornik, digitalno-analogni pretvornik, kompresija, stisniti, dekompresija, napihniti, piksel, hiperbesedilo, hiperpovezava, povezava (link), Svetovni splet, Wikipedija, vstavek, dodatek, plug-in)
  • računalniška omrežja in računalniške komunikacije
  • učenci ločijo lokalna omrežja in omrežja širokega dosega, spoznajo kako povezati v lokalno računalniško in na internet omrežje svoj računalnik (praktični prikaz in delo v skupinah), razumejo in ločijo pojma IP naslov in domena, ločijo namembnost različnih vtičnic na stikalu, usmerjevalniku, modemu, razumejo, da ima vsak računalnik na Internetu svoj unikaten internetni naslov in vedo v kakšni obliki je ta zapisan, razumejo, da se tudi na spletu pojavljajo nevarnosti in vedo kako se jim izogniti
  • intranet
  • internet
  • svetovni splet
  • povezava na svetovni splet
  • internetne storitve in aktivnosti
  • varnost na spletu
  • uporabljeni pojmi (Internet, medmrežje, spletni strežnik, javna last, zasebna last, komunikacija, telekomunikacija, računalniške komunikacije, omrežje, vozlišča omrežja, paketki, lokalno omrežje, LAN, fizična povezava, logična povezava, intranet, omrežje širokega dosega, WAN, komunikacijski protokoli, stikalo, usmerjevalnik, mrežna kartica, omžrene nastavitve, prehod, IP protokol, TCP protokol, IP naslov, domena, avtentikacija, požarni zid, omrežje, ARNES, ponudnik internetnih storitev, ISP, posredno, neposredno, ribarjenje gesel, verižna pisma, nezaželena elektronska pošta, spam, heker, črni heker, vohunski programi, protivohunski program, certifikat)

Programska oprema:

  • uporabniška programska oprema
  • učenci znajo obdelati podatke, jih izpisati v preglednici in prikazati s pomočjo grafikonov, preglednice znajo oblikovati, podatke v njih sortirati in razvrščati, znajo uporabljati osnovne formule in funkcije, znajo preglednico kopirati in premikati, v preglednico znajo vriniti stolpce in vrstice, znajo spojiti celice in celicam določiti format vnesenih podatkov (datum, valuta, odstotek, število decimalnih mest, učenci znajo izvoziti preglednico iz programa za delo s preglednicami in jo uvoziti v urejevalnik besedil, prehod)
  • preglednice
  • grafični vmesnik
  • vnos podatkov in formul
  • kopiranje podatkov in formul
  • vnos vrstic, kolon
  • grafi
  • format podatkov
  • uporabljeni pojmi (program za delo s preglednicami, grafični vmesnik, funkcijska vrstica, zvezek, delovni list, preglednica, stolpec, vrstica, celica, aktivna celica, interaktivno, avtomatično, samooblikovanje, formula, funkcija, sortiranje, razvrščanje, padajoče, naraščajoče, grafikon, os, navpična os, vodoravna os, y os, x os, stolpični graf, vrstični graf, tortni graf, baza podatkov, podatkovna baza)

Osnove programiranja:

  • izvajanje ukazov
  • učenec logično uporabi zaporedje ukazov oz. dogodkov in oblikuje obsežnejšo zgodbico, animacijo, večnitno skripto idr.
  • SCRATCH s prevodom ukazov in dogodkov v slovenski jezik (ali podobno grafično orodje prevedeno za rabo v slovenskem jeziku)
  • uporabljeni pojmi – pojmi vezani na uporabo programa

Files